maandag 23 november 2009

Conceptontwikkelaar: John de Mol





John de Mol staat nu bekend als een mediamagnaat, maar dat is niet altijd zo geweest. Nadat hij bij de Tros het vak van producer had geleerd startte hij zijn eigen bedrijf: John de Mol Producties. Na 7 jaren van verlies lijden had hij eindelijk zijn doorbraak met het programma ‘Medisch Centrum West’.
In 1994 fuseert John de Mol samen met Joop van den Ende en creëerden ‘Endemol’, een van de meest toonaangevende productiebedrijven van Europa.


In 2000 verkocht John de Mol Endemol en startte zijn eigen mediaonderneming Talpa Media. Hiermee probeert de Mol een grote speler te worden in de Nederlandse markt. Hij startte zijn eigen televisiezender in 2005, genaamd Talpa, later werd deze naam veranderd in Tien. Deze zender werd echter geen succes.
John de Mol heeft een creatief brein wat hem veel ideeën teweeg 

heeft gebracht wat betreft concepten en formats. Programma’s als Big Brother en de Gouden Kooi zijn regelrechte nationale en internationale kijkcijferkanonnen. Vandaar dat hij één van de meeste succesvolle conceptontwikkelaars in Nederland is.























 
Bronnen:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten