Jan Rijkenberg is medeoprichter en partner van BSUR Concepting, een internationale creatieve consultancy in Amsterdam.Het bedrijf is gespecialiseerd in het creëren van nieuwe werelden voor merken. Het bureau adviseert opdrachtgevers over brand creation, re-concepting, brandportfolio management, business concepts, identity design en geïntegreerde communicatie.
Enkele klanten van BSUR Concepting zijn: Davidoff, Bacardi, Wrangler, Campina Internationaal, Glamour en Radio 538.
Bedrijf: BSUR ( Be As You Are)
Opgericht in : 1995 te Amsterdam
Website: www.bsur.com
Huidig project: Werkt aan zijn tweede boek, de opvolger van ‘CONCEPTING’, het managen van merken in het communicatiegeoriënteerde tijdperk.
BSUR is een bedrijf dat creërt merk en communicatieconcepten voor nationale en internationale opdrachtgevers. Volgens Rijkenberg heeft elk merk zijn eigen mentaliteit, die in alles wat maar communicatie heet moet worden uitgedragen. Pas dan word een merk een sterk merk. Werken vanuit de ‘ziel’ van het merk.
Be As You Are betekent ook, mensen met een sterke persoonlijkheid, mensen die ergens voor staan. Elk mens heeft sterke en zwakke kanten, en als bedrijfsoogpunt willen ze dat mensen die sterke kant tot bloei kunnen laten komen.
Hoe meer nationaliteiten, kleuren, geaardheden en overtuigingen.. hoe meer vreugd!
Inspiratiebron voor zijn werk, volgens Jan Rijkenberg:
Desmond Morris: De Naakte Aap. Laat al die veel te economische marketingboeken voor wat ze zijn. Merken bouwen gaat om hoe het individu denkt, voelt en handelt in de groep. Over psychologie en sociologie dus. De boeken van Desmond Morris herinneren ons eraan dat we als mensen nog steeds handelen vanuit allerlei oerdriften, ook al willen we dat niet altijd weten. Waarom kopen we dingen, waarom gedragen we ons op een bepaalde manier in het bijzijn van anderen? Dat soort dingen. Het beste boek voor iedereen die in de wereld van communicatie en marketing wil werken. Anders gezegd: als je dat niet interesseert, wat zoek je er dan?
Bron:
http://www.ccaa.nl/page/14837/en?lang=nl
http://conceptentrends-groep4.blogspot.com/2006/06/trendwatchers-en-conceptontwikkelaars.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten