dinsdag 24 november 2009

Trend van de toekomst: Tijdbesparing

Microtrend: Online winkelen, webshops
Maxitrend: Tijdbesparing
Megatrend: Gemakzucht



Gemakzucht dient de mens. In de toekomst zal er meer behoefte zijn aan gemak. Er zullen apparaten komen die ons leven gaan vergemakkelijken, zoals robots of avatar. Ook zal deze gemakzucht zich verder gaan uitbreiden naar vriendschappen. Je ziet nu al dat vriendschappen online worden onderhouden en dat zal zich nog verder gaan uitbreiden.
De Consumenten trend is tijdsbesparing. Van de consumenten in West-Europa en Noord-Amerika zegt 82 procent dat tijdbesparingen een prioriteit is. Het aanbod van online winkels zal verdubbelen en vriendschappen zullen nog makkelijker online onderhouden kunnen worden. We zijn beter bereikbaar dan ooit en communiceren ons, dankzij internet, een ongeluk. Door al die online vriendschappen hebben we met veel meer mensen contact en daar hoeven we niet eens de deur voor uit. Dit geld ook voor de microtrend die hieruit voort komt: online winkelen. Webshops dus. Mensen vinden het veel fijner om thuis vanuit de luie stoel kleding en producten te bestellen dan dat ze dat in een overvolle winkel moeten doen. Dit geld ook voor boodschappen doen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Bedrijven gaan dit ook inzien, en over een paar jaar zullen bedrijven niet meer zonder kunnen. Veel winkels hebben al een webshop, maar deze zullen gebruiksvriendelijker worden en dus te gebruiken voor iedereen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten