maandag 23 november 2009
Concept: Coca-Cola Zero
Coca-Cola Zero is een nieuw concept van Coca Cola. Vanaf februari 2007 is deze nieuwe Coca-Cola zonder suiker in Nederland verkrijgbaar. Het nieuwe product richt zich specifiek op mannen waar Coca-Cola light met name de voorkeur geniet onder vrouwen.
Met de komst van Coca-Cola Zero speelt Coca-Cola in op de veranderende behoeftes en de leefstijl van de Nederlandse mannelijke consument die in toenemende mate zoekt naar een keuzemogelijkheid tussen suikerhoudende en niet-suikerhoudende producten. Steeds meer mannen letten op hun gezondheid en willen hun suikerinname beperken (40 procent).
Een groot verschil met de lightversie is het imago, het heeft een stoere uitstraling. Geen rood-wit (regular) of rood-zilver (light), maar zwart en rood. Krachtig dus.
Een tweede verschil is de smaak. Coca-Cola Zero heeft een smaak die meer op de oorspronkelijke Coca-Cola lijkt. ‘Great coke taste, zero sugar: it’s possible.
Coca-Cola Zero is de grootste productintroductie voor Coca-Cola in 22 jaar.
Microtrend: Coca-Cola Zero
Maxitrend: gezond leven
Megatrend: gezondheid
Bronnen:
1. http://nl.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola_Zero
2. http://www.molblog.nl/bericht/Coke-Zero-Coke-light-voor-de-man/
3. https://www.cocacolabelgium.be/showpage.asp?iPageID=305&sLangcode=NL
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten